.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حق شهدای 5 آذر گرگان ادا نشده است‌

یک تاریخ‎نگار گلستانی گفت: واقعه پنج آذر گرگان مورد کم توجهی مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته‎است و حق شهدای پنج آذر ادا نشده است.

به گزارش شمال نیوز غلامرضا خارکوهی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به علت عدم انعکاس مناسب واقعه پنج آذر اظهار داشت: این واقعه در زمانی اتفاق افتاد که مطبوعات کشور در حال اعتصاب به سر می‌بردند زمانی بود که خبرنگاران اعتصاب 61 روزه خود در اعتراض به سیاست‎ها رژیم شاه شروع کرده بودند و نشریات اصلی کشور خاصه روزنامه‎ها معروف اطلاعات و کیهان تعطیل بوده‎اند و این یکی از دلایلی شد تا خبر این واقعه دردناک آن ایام انعکاس کشوری پیدا نکرد.
وی تصریح کرد: آن مقداری هم که منعکس شد از طریق بچه‎های انقلابی از جمله علمای گرگان و در همان ایام و نامه‎ای آیت‌الله شیرازی در مشهد فرستادند و جریان این واقعه را تشریح کردند و یا به صورت تلفنی موضوع واقعه به برخی از کشور‎ها منعکس شد.
وی افزود: در اطاعیه‎ها و نشریات انقلابیون کشورها نیز در آن زمان به مقدار کمی در همان ایام این موضوع منعکس شد ولی عظمت این واقع و جنایت آن روز بزرگ‌تر از آن بود که با این مقدار انعکاس پوشش داده شود حق حماسه‌آفرینان پنج آذر گرگان حق شهدا و مجروعان آن زمان نه در همان در درون انقلاب و نه بعد از انقلاب آن طور که شایسته است، ادا نشده است.
خارکوهی یکی دیگر از دلایل اینکه این واقع انعکاس کمی پیدا کرده کوتاهی بزرگان انقلاب در گرگان دانست و اذعان داشت: مسئولان باید به هر طریق ممکن در همان روزهای انقلاب موضوع را در سراسر کشور منعکس می‎کردند هم از طریق نامه‌نگاری و هم به صورت تلگراف و یا انتشار اطلاعیه و هم چاپ نشریات مخفیانه با این موضوع به مسئولان در قم، تهران، اصفهان، مشهد و شخص حضرت امام(ره) در پاریس منعکس می‎کردند که در این صورت آن بزرگوار نیز پیام می‌فرستادند و انعکاس کشوری و جهانی واقع پنج آذر گرگان بیشتر می‌شد و حتی لازم بود بچه‎های انقلابی گرگان این موضوع را به رسانه‎ها مخصوصا رادیوهای خارجی کشور منعکس می‎کردند.
این تاریخ‌نگار گلستانی خاطرنشان کرد: خفقان شدیدی که ماموران رژیم مخصوصا ماموران شهربانی در گرگان ایجاد کرده بودند که حتی از تشیع جنازه شهدا و برگزاری مراسم ترحیم جلوگیری کردند و بی‎رحمانه مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‎دادند و یا به گلوله می‎بستند.
مخصوصا افسرانی مثل سرگرد سلیمی‎زاده در شهربانی گرگان و اینها همگی نشانگر ظلم و ستم طاغوتیان و عظمت حرکت گلستانی‎ها در برابر این ظلم است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.